E-banking (Online Banking) si rolul sau în societatea de astazi

Lumea se schimba într-un ritm ametitor si a tehnologiei este considerata a fi factor esential pentru acestor schimbari din jurul nostru (Papers4you.com, 2006). O analiza a tehnologiei si al utilizarilor sale arata ca acesta a patruns în aproape fiecare aspect al vietii noastre. Conform Tero et al (2004) multe activitati sunt gestionate electronic datoreaza acceptarea tehnologiei informatiei la domiciliu, cât si la munca. Internetul poate fi vazut ca un adevarat fenomen global care a facut timp s
Evolutia electronic banking a pornit de la utilizarea de bancomate (ATM) si a trecut prin tranzactii bancare prin telefon, plata facturilor direct, transfer de fond de electronice si online banking revolutionar (Alter, 2002),. Viitorul electronic banking conform unor este acceptarea WAP activat bancare si bancar interactiv-TV (Petrus & Nelson, 2006). Dar a fost prognozat ca dintre toate categoriile de online banking, este viitorul de tranzactii electronice financiare. Cresterea e-commerce si utilizarea internetului în facilitare sale, împreuna cu securitate sporita a tranzactiilor on-line si a informatiilor sensibile au fost motivele de baza pentru penetrare de online banking în viata cotidiana (Papers4you.com, 2006),. Conform ultimelor cifre oficiale de la Biroul National de Statistica (ONS, 2006) indica faptul ca abonamente la internet a crescut cu peste 50% de la 15 milioane în 2000 la 35 milioane în 2005 în Regatul Unit. De asemenea, a fost estimata ca 60% din populatie în utilizarea Internet din Marea Britanie în viata lor cotidiana.

Trecerea fundamentala fata de implicarea clientului în furnizarea de servicii financiare, cu ajutorul tehnologiilor mai ales de internet a ajutat la reducerea costurilor de institutii financiare precum si a ajutat clientului pentru utilizarea serviciului oricând si de oriunde, cu acces la o conexiune la internet . Conform teoreticienilor (Walfried et al., 2005) evaluarea clientul serviciilor electronice este influentat de atributiile succes si esec în situatii alia serviciului de personal. Utilizarea de electronic banking a eliminat personalului bancar care sa faciliteze tranzactiile si a pus de responsabilitati suplimentare cu privire la clientii sa o tranzactioneze cu serviciul. Desi utilizarea de E-bancar este prevazut în beneficiul clientilor dar aceste modificari necesita crescut de munca sau de implicare din partea clientilor. Acestea, precum si alti factori poate fi vazut ca serviciu mai mica furnizate în termeni de servicii pentru clienti. Dar aceste ipoteze ar fi rau daca clientul stie valoarea de folosire a serviciilor electronice.

Prin urmare, se poate concluziona ca o potrivire intre anume sarcina bancar, adica tehnologia interfata cu utilizatorul si fiabilitatea acestuia; si persoane fizice si anume de clienti si cunostintele lor despre utilizarea serviciului, este cheia pentru serviciile de succes E-banking (Zigurs & Buckland, 1998).

Bibliografie

Alter, S. (2002), "Information Systems" Editia 4th, Salonul de Inventii

Heikki Karjaluoto, Minna Mattila, Tapio Pento (2002), "factorii de formare care stau la baza atitudinii fata de online banking în Finlanda", International Journal of Banca de marketing; volum: 20 Eliberarea: 6; 2002 de cercetare de hârtie

ONS (2005), "Biroul National de Statistica", http://www.statistics.gov.uk

Lucrari Pentru Tine (2006) "C/B/93. Disertatie. afaceri online, va înlocui traditionale de afaceri în industria bancara din Regatul Unit ",? Disponibil din http://www.coursework4you.co.uk/sprtfina35.htm [17/06/2006]

Lucrari pentru tine (2006) "P/F/174. Disertatie. Adoptarea Online Banking ", disponibil de la http://www.coursework4you.co.uk/sprtfina35.htm [18/06/2006]

Petrus Guriting, Nelson Oly Ndubisi (2006), "Borneo online banking: perceptii evaluarea clientului si intentia de comportament", de cercetare privind gestionarea Stiri; volum: Problema 29: jumatate, 2006 Cartea conceptuale

Tero Pikkarainen, Kari Pikkarainen, Heikki Karjaluoto, Seppo Pahnila (2004), "Acceptarea de catre consumatori de servicii bancare online: o extindere a modelului de acceptare tehnologii", Internet de cercetare; volum: 14 Problema: 3; 2004 de cercetare de hârtie

Walfried M. Lassar, Chris Manolis, Sharon S. Lassar (2005), "Relatia dintre inovator de consum, caracteristicile personale, iar adoptarea online banking", International Journal of Banca Marketing; volum: 23 Problema: 2; 2005 de cercetare de hârtie

igurs, I. & Buckland, B. (1998), "O teorie a Task / Fit Tehnologie si Grupul de Suport pentru eficienta sistemelor", MIS Quarterly, Sep98, Vol.. 22 Eliberarea 3, p313-334, 22p

No comments:

Post a Comment